lørdag den 16. maj 2015

69

       Santo Domingo de los Colorados

Noget om etnocentrisme

Ud å køre tur med far
Rundt omkring i landet
For min far er rigtig rar
Ingen siger andet

Under bilens tætte tag
Sidder jeg og nynner
Ser mig om på denne dag
Som jo just begynder

Ud å køre tur med far
Det skal de jo osse
Deres far er osse rar
Sikke dog en tosse!

Har han ingen snusfornuft?
I sin hjælmehjærne?
Skal de børn da virklig med?
Når han kør et ærinde?

Børnene de sover trygt
De kan ikke vide
At det her er helt forrykt
- tænker den rigide

Vejen ligger blank og vaad
Bilerne de brumme
Jeg er fyldt med gode raad
Men de må forstumme

Jeg er gæst i dette land
Mener mangt og meget
Men jeg ogsaa mene kan
Det er deres eget

Kan med lethed synges til Mogens Jermiin Nissen melodi til Halfdans Rasmussens ”Noget om en dejlig nat”.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar